Von Bartók bis Bartók – Bartóktól Bartókig / EURÓPAI HIDAK 2021
Dinyés Dániel: Capriccio — Dargay Marcell: Ricercar — Horváth Balázs: quasi ciaccona metrica — Matthias Pintscher: Occultation — Bartók-Modern Art Orchestra: Tizenöt magyar parasztdal
Dinyés Dániel: Capriccio — Dargay Marcell: Ricercar — Horváth Balázs: quasi ciaccona metrica — Matthias Pintscher: Occultation — Bartók-Modern Art Orchestra: Tizenöt magyar parasztdal
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Piątek, 17 Września 2021 19:30
Von Bartók bis Bartók – Bartóktól Bartókig / EURÓPAI HIDAK 2021
Vezényel: Vajda Gergely
Közreműködők:
szaxofon: Tony Lakatos
trombita: Simon Höfele, Pálfalvi Tamás, Fekete-Kovács Kornél
kürt: Benyus János
Modern Art Orchestra, UMZE Kamaraegyüttes
Német és magyar előadók és zeneszerzők Bartókkal a háttérben - valahogy így lehetne néhány szóban megragadni a koncert lényegét. Az Európai Hidak fesztivál Berlin-Budapest tematikájára rímelve kortárs trombita-ensemble művek szerepelnek az est első felében két fiatal trombitafenoménnel, Pálfalvi Tamással és a német Simon Höfelével, míg a második részben a Modern Art Orchestra nagyszerű big band átdolgozásában lesz hallható Bartók zongoraciklusa, a Tizenöt magyar parasztdal Fekete-Kovács Kornél és az egymagában is a német-magyar hidat megtestesítő Tony Lakatos szólójával.
Bartók nemcsak az est második felét határozza meg, hanem az első részben elhangzó magyar műveket is. Az Új Magyar Zenei Fórum zeneszerzőverseny 2020-as díjnyertes darabjai - Dinyés Dániel, Dargay Marcell és Horváth Balázs művei - egyaránt Bartókból indulnak ki, a nagy elődtől vett motívumokra, zenei gondolatokra építik darabjaikat, s hoznak létre belőlük új hangzó világot, amelyben a bartóki minta nem is feltétlenül érzékelhető. Hasonlóan izgalmas játékot játszik a hagyománnyal napjaink egyik legfoglalkoztatottabb német zeneszerzője, Matthias Pintscher, a legendás francia együttes, az Ensemble Intercontemporain zeneigazgatója, akinek szólótrombitát és -kürtöt használó darabja, az Occultation zárja az első részt. A koncert második felében megszólaló Bartók-átdolgozás több egyszerű hangszerelésnél: a Modern Art Orchestra verziójában ugyanis az egyes tételeket szabad improvizációk kötik össze, így teremtve kapcsolatot nemcsak az egyes népdalok, hanem a rögtönzött és a lejegyzett zene világa között, visszájára fordítva a folyamatot, amelynek során az élő népzenének Bartók szilárd formát adott a papíron.
Rendező: Müpa
Angélique Kidjo dalaiban szívesen működnek közre a jazz, a soul, a pop világsztárjai, és ugyanúgy örömmel dolgozik együtt fiatal producerekkel, mint ahogyan nekiáll egy az egyben feldolgozni egy klasszikus Talking Heads-albumot. Hatalmas és befolyásos zenei és emberi nagyság - látni és hallani kell!
Az előadás ízelítőt ad a harmincas évek diktatúrájából az egyes emberek sorsán keresztül. A sztálini diktatúrában a Sátánhoz is jobb tartozni, mint a feljelentgető házmesterek társadalmához. A legfontosabb tanulságot Pilátus mondja ki: „a gyávaság a legeslegrútabb bűn.”
A februári koncert után májusban Brahms újabb két magyar tánca, egy kihívást jelentő versenyműve és mélységeket megjáró szimfóniája kerül a Fesztiválzenekar műsorára.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.