Vashegyi György, az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus / BARTÓK TAVASZ 2023
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Fredag, 07. April 2023 19:30
Stölzel: Jesus, als der für das verlorene Schäflein leidend- und sterbende gute Hirte (1727)
Evangélista: Megyesi Zoltán
Jézus: Komáromi Márton
Közreműködik: Kovács Ágnes, Szutrély Katalin – szoprán, Balogh Eszter – mezzoszoprán, Bárány Péter – kontratenor, Najbauer Lóránt – basszus, Orfeo Zenekar, Purcell Kórus
Vezényel: Vashegyi György
Gottfried Heinrich Stölzel korának egyik legelismertebb, Johann Sebastian Bach által is nagyra tartott muzsikusa volt. 1727-ben komponált passiója – Jézus a jó pásztor, aki szenved és meghal az elveszett bárányokért – a műfaj egyik legnagyszabásúbb, legösszetettebb alkotása, mely közel három évszázadon át pihent előadatlanul. A zeneszerző kézírásával fennmaradt partitúrát egy berlini könyvtárban őrizték, ebből készített előadási anyagot Gyöngyösi Levente, a mű szövegét Illényi Péter és Mészáros Péter gondozta.
Stölzel így ír kompozíciója előszavában: „Az emberi nem e nagy barátja és legdrágább Megváltója tanítványai előtt szerette önmagát jó pásztorként megnevezni. Nemcsak az Újszövetség, hanem az Ószövetség könyvei is tele vannak ezzel a kedves metaforával. Sem a szándékom, sem a hely nem engedi meg, hogy itt hosszasan leírjam azt a gyengédséget, amellyel a hűséges pásztor szeretett nyája felé fordul…” A Jézus szenvedéstörténetét feldolgozó mű Vashegyi György és együttesei tolmácsolásában a koncertévad egyik legizgalmasabb előadásának ígérkezik.
A 60 perces angol nyelvű túrák mindennap háromszor (13:30, 15:00, 16:30) indulnak. Időszakosan olasz, francia, spanyol, német és magyar nyelvű túrák is elérhetőek. Jegyár: 9000 Ft Próbák ideje alatt a nézőtér nem látogatható. Előadások idején az épületlátogatás szünetel.
Adott egy fiatal férfi, akinek az apja meghalt, az anyja pedig szinte azonnal újból férjhez ment. Gyanús. Hamletben zavaros indulatok dolgoznak, és miközben kétségbeesetten próbál beszélni arról, amit érez, hirtelen olyan helyzetben találja magát, amiből nem látszik kiút. Jó lenne kiszállni pedig, és elmenni innen messzire, mert ha maradunk, abba csak beleőrülni lehet. Beszélgetni kéne, de nincs idő, nincs energia, hogy jobban odafigyeljünk egymásra. Ennek pedig – sejthetjük – nem lesz jó vége.
A Grammy-díjas svájci Andreas Vollenweider saját fejlesztésű elektroakusztikus hárfájával, és békés-hipnotikus, lágy, melodikus, jórészt instrumentális dalaival a hetvenes évek vége…
A Rómeó és Júlia musical újra a Budapest Arénában!
operett három felvonásban, magyar nyelven
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.