Tasi Csaba orgona-diplomakoncertje
Diplomahangversenyén háromszáz év zeneirodalmának segítségével mutatja be az orgona sokszínűségét és a több száz éves zeneszerzői tradíció fejlődéstörténetének fontos állomásait.
Diplomahangversenyén háromszáz év zeneirodalmának segítségével mutatja be az orgona sokszínűségét és a több száz éves zeneszerzői tradíció fejlődéstörténetének fontos állomásait.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, September 14 2018 7:30PM
J. S. Bach: g-moll fantázia és fúga, BWV 542
Bartók: Divertimento, Sz. 113, BB 118 - II. tétel (Tasi Csaba átirata)
Liszt: Weinen, Klagen-változatok, S. 180
Duruflé: Szvit, op. 5 - Prelűd
Ligeti: Két etűd - Harmonies, Coulée
Reger: f-moll introdukció és passacaglia, op. 63
Tasi Csaba 1991-ben született, orgonatanulmányait a kecskeméti Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskolában Révész László irányítása alatt kezdte. A Zeneakadémián Fassang László, Pálúr János, Ruppert István, Szabó Balázs és Prunyi Ilona voltak tanárai. Huszonkét éves kora óta a Pasaréti református gyülekezet állandó orgonistája és tematikus orgonakoncertjeinek szervezője, előadóművésze. Mindemellett a Dunamelléki Református Kántorképző orgona- és harmóniumtanára, orgona- és zongorakorrepetitora.
Diplomahangversenyén háromszáz év zeneirodalmának segítségével mutatja be az orgona sokszínűségét és a több száz éves zeneszerzői tradíció fejlődéstörténetének fontos állomásait. Az első részt Bach és Liszt egy-egy emblematikus alkotása keretezi, melyekben mindkét szerző az őket ért személyes tragédiákra reflektál a zene nyelvén. Az g-moll fantázia és fúga Bach 1720-as hamburgi utazása során keletkezett, nem sokkal első felesége, Maria Barbara halála után; Liszt pedig nagyobbik lánya, Blandine elvesztése után komponálta Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen című variációsorozatát. Az alaptémáját adó kromatikus basszusmenetet és a mű végén felcsendülő korált Liszt Bach azonos című kantátájából merítette.
A második félidőben elhangzó művek a 20. századi orgonatradíció különböző állomásaiból adnak ízelítőt. Maurice Duruflé és Max Reger alkotásaiban a francia és a német iskola jellegzetességei figyelhetők meg. Míg az 1932-ben keletkezett Duruflé-szvit első tételében a harmóniák sokszínűsége és a forma szabadsága uralkodik, az 1902-es keltezésű Reger-mű szigorú ellenpontos szerkesztésével állít emléket Bach művészetének. Ligeti György két etűdje egyedülálló színfoltként jeleníti meg a hatvanas évek orgonakezelésében megjelenő újításokat, a Bartók-átirat pedig a zeneszerző és az orgona kapcsolatának új lehetőségeit mutatja be.
A magical meeting of two anniversaries on the Müpa Budapest stage: the Talamba Percussion Group is celebrating its 25th anniversary this year with a 21st-century arrangement of a piano cycle by Mussorgsky's piano cycle Pictures of an Exhibition as it turns 150 itself: following on the heels of Emerson, Lake & Palmer and Isao Tomita with their versions, they are presenting their own take on the 19th-century masterpiece, this one revised for percussion and electronica, and featuring DJ Bootsie.
Isten eljön hozzánk, mert nagyon sok mondanivalója van. Megosztja gondolatait az elmúlt néhány tízezer év történéseiről és tapasztalatairól, válaszol az időközben felmerült kérdésekre és bemutatja a projekt fejlesztésének további lépcsőit.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi…
A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.