Stephanus bérlet 23/24 4.hangverseny
A késő romantika, illetve a századforduló zenei palettájának különféle árnyalatait mutatja be a Szent István Filharmonikusok együttese karmesterük, Horváth Gábor vezényletével.
A késő romantika, illetve a századforduló zenei palettájának különféle árnyalatait mutatja be a Szent István Filharmonikusok együttese karmesterük, Horváth Gábor vezényletével.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: niedziela, 28 Kwietnia 2024 18:00
Műsor:
Wagner: Parsifal – előjáték
Saint-Saëns: I. (a-moll) csellóverseny, op. 33
--
R. Strauss: Don Juan Op. 20 – szimfonikus költemény
Borogyin: Igor herceg – Polovec táncok
Közreműködik:
Temesvári Bence – cselló
Szent István Király Oratóriumkórus (karigazgató: Záborszky Kálmán)
Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium Női- és Férfikara (karigazgatók: Soltész Éva, Safarek Krisztián)
Szent István Filharmonikusok
Vezényel: Horváth Gábor
A Parsifal Wagner utolsó operája, és mint minden színpadi művének, librettóját a zeneszerző maga írta. Az ősbemutató 1882. július 26-án zajlott a bayreuthi Festspielhausban, nagy sikert aratva.
Az a-moll csellóverseny Saint-Saëns 1872-ben keletkezett alkotása, melyet a Párizsi Conservatoire közönsége hallott először, 1873. január 19-én, Auguste Tolbecque gordonkaművész hangszerén. A versenymű a francia komponista különösen termékeny időszakának gyümölcse: fiatal kora ellenére igen érett opus került ki a szerző keze alól. A Don Juan című művet Richard Strauss huszonnégy éves korában írta, a bemutatót 1889-ben maga vezényelte Weimarban. A Don Juan-témát számos kiváló zeneszerző feldolgozta Strauss előtt és után is, a szimfonikus költeményt Nikolaus Lenau Don Juan című verse ihlette. Nem a lovag kalandjainak és szerelmeinek eseménysora, hanem Don Juan szenvedélyes élete formálódik előttünk a zene által. A kompozícióban az érzelmek mindenféle árnyalata, a szomorúságtól a vidámságon át a gyengédségig és vágyakozásig felsorakozik a különféle nőalakok felvonultatásával.
Alekszandr Borogyin 1869-ben kezdett dolgozni élete legnagyobb vállalkozásán, a halála után három évvel közönség elé került Igor herceg című operán, a befejezés feladata azonban már két barátjára, Glazunovra és Rimszkij-Korszakovra hárult. Az opera ma este felhangzó részlete, a Polovec táncok az idők során önállósodott, és a koncerttermek gyakran játszott repertoárdarabjává vált.
Izgalmas történet sok humorral és szélesvásznú látvánnyal, két tiszta szívű fiatal minden akadályt legyőző tiszta szerelméről, egyik legismertebb népmesénk nyomán.
„Rájöttem, hogy az emberek soha nem fognak megváltozni. Mindig hagyni fogják, hogy az okosabb és erőszakosabb ember uralkodjon rajtuk. Aki mindent mer, annak lesz igaza! Aki felrúgja a szabályokat, az hozza majd a törvényeket, és aki a legtöbbet meri, annak az igaza lesz a legerősebb. És ráébredtem, hogy a hatalom mindig annak a kezébe kerül, aki hajlandó megragadni. Hogy csak merni kell. Ennyi az egész. És akkor elhatároztam, hogy én merni fogok.”
A régi vicceket, tréfás meséket és pajzánságokat esmét új köntösbe bújtatja a szerző, a padláson porosodó pendelyeket megint kifehérítik s magukra öltik a leányok, menyecskék és asszonyok, a férfiak pedig fényesre kefélik csizmáik szárát, és országjáró útjára indul a “Medve kettő”, hogy az első Medvét oly féktelen szeretettel üdvözlő kicsi és nagy településeken újra megdolgoztassa a rekeszizmokat.
A két nagysikerű könyv szerzőjének egész estét betöltő estje, ahol minden a generációkról fog szólni, szóban és esetenként zenében is.
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az…
Giuseppe Verdi RIGOLETTO Opera három felvonásban, olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.