Ezen az estén különleges élményben lesz része a közönségnek. Megszoktuk, hogy a harsonát nem tartjuk szólóhangszernek, még kamarazenei instrumentumnak is csak akkor, ha rézfúvós együttesben játszik. A harsona a nagyközönség számára többnyire zenekari szólam, de - a trombitával és a kürttel ellentétben - még a szimfonikus partitúrák szerzői sem írnak szólókat számára. Így aztán telt, erős tónusa évszázadokig csak „töltelékként” dúsíthatta a zenekar hangzását.
A 20. és 21. század azonban meghozta számára a felszabadulást: ma már lehet valaki harsonavirtuóz, s ilyen minőségében játszhat koncertjein szólódarabokat, kamaraműveket, szonátákat is - ahogyan teszi azt az angol Peter Moore, aki 2008-ban, tizenkét évesen (!) minden idők legfiatalabb versenyzőjeként nyerte a BBC ifjú muzsikusok számára meghirdetett versenyét. Tizennyolc évesen pedig már a nagy múltú Londoni Szimfonikus Zenekar szólóharsonásaként folytathatta pályáját.
A repertoárt persze még építeni, gyarapítani kell. Ezt jelzi, hogy a művész hangversenyén Beethoven Kürtszonátáját és Schumann Fantáziadarabok ciklusát is előadja - s ami a legizgalmasabb kísérlet: tolmácsolásában harsonán hallgathatjuk meg Brahms bibliai szövegű dalciklusát, a Négy komoly éneket, hogy utána egy merész ugrással Gershwin könnyed dalainak vidékén teremjünk. A lengyel származású brit zeneszerzőnő, Roxana Panufnik (a zongorista, zeneszerző, karmester és pedagógus Sir Andrzej Panufnik lánya) azonban már valóban harsonára komponálta az ECHO felkérésére megalkotott új művét.
A Rising Stars-programba jelölte: Barbican Centre London
Műsor:
Beethoven: Szonáta kürtre és zongorára, op. 17
Schumann: Fantáziadarabok, op. 73
Brahms: Négy komoly ének, op. 121
Gershwin: dalok
Roxanna Panufnik: új mű (az ECHO felkérésére)