Jegyvásárlás


Podujatie


Nagyzenekari koncert: Ravel, Dohnányi, Mendelssohn
2

Nagyzenekari koncert: Ravel, Dohnányi, Mendelssohn

Ravel a háborúban elhunyt barátainak állít emléket, Dohnányi megvillantja a komolyzenész gyermekien vidám oldalát, Mendelssohn szimfóniával ünnepli a reformációt – izgalmas történetek húzódnak meg a műsorra tűzött zenék mögött.  Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: sobota, 02. marec 2024, 15:30

Műsor:

MAURICE RAVEL: COUPERIN SÍRJA

DOHNÁNYI ERNŐ: VÁLTOZATOK EGY GYERMEKDALRA, OP. 25

SZÜNET

FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY: 5. (D-DÚR, „REFORMÁCIÓ”) SZIMFÓNIA, OP. 107

 

Ravel a háborúban elhunyt barátainak állít emléket, Dohnányi megvillantja a komolyzenész gyermekien vidám oldalát, Mendelssohn szimfóniával ünnepli a reformációt – izgalmas történetek húzódnak meg a műsorra tűzött zenék mögött. A koncertet a Melbourne-től Los Angelesig a legnagyobb együttesek vezető karmestereként működő spanyol Jaime Martín dirigálja, akinek a The Telegraph kritikusa szerint „a zene iránti ragályos lelkesedése zenekarhoz és közönséghez egyaránt utat talál”. Ravel szvitje, a barokk billentyűs zene előtt tisztelgő Couperin sírja után Dohnányi zenei poénokkal teli parafrázisa következik a Hull a pelyhes kezdetű dalra. A szólót a világ egyik legfoglalkoztatottabb zongoristája, a Kossuth-díjas Várjon Dénes játssza. A szünet után a huszonegy éves Mendelssohn nagyszabású Reformáció szimfóniája szólal meg.

A Couperin sírjában Ravel ötvözi az újszerű hangzásokat a francia barokk aprólékossággal. A tételek nemcsak a zeneszerző François Couperinnek és rajta keresztül a teljes francia barokk billentyűs zenének, de az első világháborúban elvesztett barátoknak is emléket állítanak. Katonának állt közeli ismerősök, köztük egy gránáttal megölt testvérpár előtt tiszteleg a szerző. A darab hangulata inkább nosztalgikus, semmint gyászos. Az eredetileg zongorára írt mű komponálása során Ravel azonnal zenekari hangszíneket is hallott, mindenekelőtt oboát, amely az egyik főszereplője lett a meghangszerelt változatnak. Az örvénylő prelúdiumot altatószerű forlane, nyugodt menüett és megrendítő rigaudon követi.

„A humor barátainak örömére, másoknak bosszúságára” – áll Dohnányi Ernő gyermekdalra írt változatainak kottáján. Az 1914-ben készült zongoraversenyszerű mű szinte wagneri mélységű, hosszú és ünnepélyes zenekari bevezetéssel indul. A zongora belépése a szerző legnagyobb zenei tréfája, hiszen a szólista a Hull a pelyhes fehér hó gyermekien egyszerű témájával válaszol a monumentális hangzásra. A humor mellett bravúros hangszerelést, izgalmas harmóniákat és sokszínű stílusparódiákat is hallunk. Dohnányi tizenegy variációt – köztük keringőt, indulót és korált –, valamint egy szövevényes, fúgaszerű finálét kever ki a gyermekdal hangjaiból.

Felix Mendelssohn hétévesen, megkeresztelésekor kapta a Bartholdy nevet. Mindig közel állt hozzá a protestantizmus, szenvedéllyel tanulmányozta Bach egyházi műveit. 1830-ban, az Ágostai hitvallás 300. évfordulója alkalmából nagyszabású ünnepséget terveztek, amelyre Mendelssohn liturgikus kórusmű helyett egy tisztán hangszeres szimfóniát álmodott meg. Az ünnepség elmaradt, de a mű elkészült. A nyitótétel lassú bevezetését a „drezdai ámennek” nevezett hathangos motívum határozza meg, majd beethoveni erejű gyors szakasz következik. Az élénk scherzo és az imára vagy áriára emlékeztető lassú tétel után szünet nélkül szólal meg a finálé, amely a híres korál, az Ein feste Burg hangjaira épül. A szimfónia e lutheri hangok diadalával zárul.

Naša ponuka


Az argentin politikai menekült szülők gyermekeként, Svédországban született José González a kétezres évek svéd popzenei hullámának egyik prominens dalszerző-énekese, aki az indiepop és bossa nova jegyeit is felmutató finom, klasszikus gitáros, akusztikus stílusáról és filozofikus dalszövegeiről ismert.

Nem szeretve lenni, pokoli kín. Tekintete összeszűkül, fogát összeszorítja, keze ökölbe szorul. Ilyenkor a legveszélyesebb. Ő, akit kevésbé szeretnek.

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

Tipy


A történet a nyomorúságos sorsú, de páratlanul nemes szívű csavargó és egy utcára kitett, árva gyermek találkozásáról szól. A gyermeket,…

Az összművészeti előadás Erdély egyik legizgalmasabb, legszínesebb kultúrájú tájegysége, a Mezőség énekes, táncos és irodalmi hagyományaiból táplálkozik. A produkció zenei…

Glattauer vígjátéka nagy emberismerettel és virtuozitással sodorja nézőjét a hősökkel együtt a jövő meglepetései felé...

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.