Jegyvásárlás


Program


Mahan Esfahani csembalóestje

Mahan Esfahani csembalóestje

Mahan Esfahani küldetésének tartja, hogy a csembalót szólóhangszerként minél szélesebb körben elfogadtassa. Misszióját a világ legnagyobb hangversenytermeiben előadóművészként, a BBC Radio 3-as és 4-es csatornáján műsorvezetőként, a Guildhall School of Music falai közt pedig tanárként teljesíti.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. november 20. szerda, 19:00

Halk húrok
Mahan Esfahani csembalóestje

Tallis: Felix namque
Berio: Rounds
Rameau: Les tendres plaintes
Rameau: Le lardon – La boiteuse
Rameau: L'entretien des Muses
Rameau: Les cyclopes
Cowell: Set of Four
Srnka: Triggering
J. S. Bach: 3. (a-moll) partita, BWV 827

Mahan Esfahani (csembaló)

„…a clavecin[t a maga] idejében aligha hurcolták koncertpódiumra; ez a vékonyhangú szerszám specialiter kamarahangszer volt, melyet csak kamarában, azaz szobában használtak. Ha tehát valaki azt kifogásolja, hogy a kamarának teremmé való bővülésével a hangzás is arányosan megnövekedett, kifogásait azzal kellene kezdenie, hogy a tér bővítését helytelenítse, amivel azt nyilatkozná ki, hogy Rameau, Couperin, Scarlatti és Bach nem valók hangversenyterembe.” Bartók Béla idézett, eredetileg 1912-ben megjelent A clavecinre [csembalóra] írt művek előadása című cikke óta sok víz lefolyt a Dunán: a 20. század közepén létrejött historikus előadói gyakorlat elterjedésének köszönhetően a korhű hangszerek – így a csembaló – „koncertpódiumra hurcolása” polgárjogot nyert, sőt, új művek is születtek a korábban csak a zongora tökéletlen ősének tekintett hangszerre. Mahan Esfahani küldetésének tartja, hogy a csembalót szólóhangszerként minél szélesebb körben elfogadtassa. Misszióját a világ legnagyobb hangversenytermeiben előadóművészként, a BBC Radio 3-as és 4-es csatornáján műsorvezetőként, a Guildhall School of Music falai közt pedig tanárként teljesíti. Az iráni-amerikai művész nemcsak budapesti hangversenyével, hanem lemezfelvételeivel is bizonyítja elkötelezettségét mind a régi-, mind az új zene mellett.

Ajánlatunk


Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.

félig mese félig musical 9-99 éves korig, két részben

Tóth-Vajna Zsombor a fiatal magyar historikus régizenészgeneráció kiemelkedő tehetségű tagja, karmester és a régi billentyűs hangszerek specialistája: orgona-, csembaló-, fortepiano- és klavikordművész. Tanulmányait a budapesti Zeneakadémián és az Amszterdami Konzervatóriumban végezte.

Ajánló


Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék…

Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!