Jegyvásárlás


Program


Ladjánszki Márta: UMARMUNG 2.0

Ladjánszki Márta: UMARMUNG 2.0

Figyelem! A ‘Táncest Sorozat Meztelen Nézőkkel’ keretében valósul meg az előadás, ahol az előadók ÉS A NÉZŐK IS VÁLLALJÁK A MEZTELENSÉGET!

 more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Thursday, June 09 2022 7:30PM

Koreográfia/koncepció: Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal
Zeneszerző/előadó: Varga Zsolt
Táncművészek: Dániel Attila, Györke Tímea, Ladjánszki Márta, Mórocz Eszter, Szász Zsófia
Kosztüm: ––––
Fotódokumentáció: Árva László és L1 Egyesület
Fénytechnikus: Ladányi Tamás
Külön köszönet a műhelyezésben részt vevő szereplőknek: Barna Krisztián, Veres Flóra

Támogatók: L1 Egyesület, VARP-PA (IVF), Centrum choreografického rozvoje – SE.S.TA (CZ), EMMI, NKA Táncművészet Kollégiuma, Bakelit MAC, Műhely Alapítvány, Movein Stúdió„2020. nyarán egy informális műhelymunka során az alkalmi és általam meghívott érdeklődőkből olyan előadócsapat kovácsolódott össze, akik már a 2020.08.25-ei közös témafelvetésünk és megmutatkozásunk alkalmával megfogalmazták, hogy szeretnék folytatni velem a munkát az UMARMUNG előadás kapcsán. Ezen tovább dolgozva, tisztítva a struktúrát és egyre több apróbb elemmel kiegészítve a közönséggel történő együttműködést végül 2021.04.30-án egy végleges bemutatóra kerülhetett sor a Bakelit Multi Art Center színházi terében, a ‘Táncelőadás Sorozat Meztelen Nézőkkel’ keretében.

Észrevétlenül is az alkotói és előadói gárda, akik egy alkalmi társulásként indultak neki az útnak, együttműködő csoporttá kovácsolódott és a vezetésem alatt még több érdeklődés fogalmazódott meg mindőnkben, hogy tovább kutassuk a megkezdett témát, de immár új darabbá formálva azok tapasztalatait.

Mi az, amit megtartunk?
Megtartjuk a folyamatos figyelmet és élénk egymásra nyitást, amit az előadások alkalmával volt szerencsénk többféle formában is megtapasztalni. Megtartjuk azt a koreográfusi és rendezői elvemet, amiben töltekezem a résztvevők hozta mozgásanyagból, s ezt külfönféle improvizációs és szituációs gyakorlatokon keresztül csalogatom elő a társakból. Megtartjuk a komponálás elvét, a spontán reagálás lehetőségét (akár az előadásban is), mindamellett a szigorú elvek alapján működő struktúrához ragaszkodva olyan előadást hozunk létre, amiben a kidolgozott mozgásanyagok reflektálnak az adott pillanatra, és mégsem improvizációról beszélünk már, hanem kellő odafigyeléssel létrehozott kompozícióról.

Mi az, ami új elemként szüremkedik be a munkába?
Mivel túl vagyunk egy majdnem két éves műhelyezési és ismerkedési folyamaton, alkotóként még többet tudok kérni az előadóktól. Még mélyebbre tudunk nyúlni témában, jelenlétben, partnermunkában és a nézőkkel való közreműködésben. Új helyzetgyakorlatokkal építettem ki az Umarmung 2.0 mezsgyéjét, bevonva ismét társművészeket és az élőben előadott zene továbbra is szerves részét képezi az alkotásnak. Szeretném megtalálni az egyensúlyt a ma kortárs hangzása és a múltba is révedő nosztalgikus zene megújulása között, ehhez akár instrumentális hang-jelenléteket kialakítva. Ez nagyon más, mint az Umarmung volt, hiszen ott a teljes elektronikus hangzás mellett döntöttünk és bár a zene is egy megadott stuktúra szerint, a darab dramaturgiáját figyelve gazdagodott, a mostani új kreációban szeretnék visszatérni a hangszeres, esetleg akusztikus megszólaláshoz is.

Mivel az UMARMUNG megmutatkozásaiban mindig egyértelmű támaszt adott az előadói jelenlétem az alkalmi (de most már talán mondhatom, hogy kialakult) társulásom tagjainak, ezért a műhelymunka eredményei alapján most ismét én is színpadon leszek.

Huszonnyolc éve dolgozom az előadóművészet kortárs tánc alkotói körében és nagyon nehéz kitörni egy a lehetséges támogató szervek kuratóriuma által meghatározott összeg-körből, ami meglehetősen megnehezíti a partnereim megtartását. Mégis, azok a társak, akik velem együtt hosszú távon térképzeik fel a ‘Táncest Sorozat Meztelen Nézőkkel’ úttörő törekvését, elkötelezetten vesznek részt a munkában. Köszönöm a kitartó munkát és a figyelmet; a Bakelit MAC vezetésének, hogy biztos és korlátozás nélküli terepet biztosítanak az alkotói munkámnak és a nézőinknek pedig, hogy velünk együtt figyelik, követik ennek az új törekvésnek a kibontakozását.”

‘Táncest Sorozat Meztelen Nézőkkel’ az L1 Egyesület és a Naturisták Virtuális Klubja Egyesület (NaVKE) együttműködésében jött létre. Az alapötlet Ladjánszki Mártától származik, akivel a NaVKE 2007-ben került kapcsolatba. Akkor több sikeres táncelőadásukat láthatták a naturista nézők. 2018-ban egy hosszabb távú programot indítottak el, amiben több előadás került terítékre, sőt, az első két, zártkörű előadás után a harmadik alkalommal megnyitották a kört és bárki, aki vállalta, hogy ruhátlanul nézi meg az előadást, nézőként csatlakozhatott.

Eddig bemutatott, nyilvánosan meghirdetett produkciók (a sorozatban továbbjátszásként és/vagy zártkörű előadásként is még megjelentek az alábbiak):
• 2018.09.06. Ladjánszki–Varga: LetMeC_natur
• 2019.03.28. Ladjánszki Márta: 25/45 bemutató
• 2020.11.10. Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG – munkabemutató
• 2021.06.02. Aleksandar Georgiev és Dario Barreto Damas: Moonlight
• 2021.04.30. Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG bemutató
• 2022.06.09. Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG 2.0 bemutató

Our offer


The Museum of Ethnography in Budapest is an important specialised museum at European level. Now, with the inauguration of its new building in 2022, it has become one of the most modern ethnographic museums in the world.

Arisztokratikus környezetben, Barnier szappangyáros villájában játszódik a humoros történet, félreértésekkel, szerelmi háromszögekkel, eltitkolt gyermekekkel, táskák elcserélésével fűszerezve. A főhős, egy lánygyermekes családfő múltjából és jelenéből régen látott, vagy éppenséggel nem várt szereplők bukkannak fel, így egyetlen délelőtt kell ráébredne arra, hogy a lánya terhes, egy alkalmazottja kirabolta, és ezeken az elhanyagolható csekélységeken kívül is számos egyéb bonyodalom forgatja fel jól felépített polgári életét. Bertrand Barnier sajnos nem tud jó és egyértelmű válaszokat adni a sors eme kihívásaira, az események fokozatosan föléje tornyosulnak és elnyomják, az egymást követő félreértés- és katasztrófasorozat pedig alaposan próbára teszi a szereplőket és a nézők rekeszizmait egyaránt. A nagyszerű francia vígjátékból két film is született: egyikben Louis de Funes alakította a főszerepet (1967), a másikban Sylvester Stallone (1992).

Klazz Brothers & Cuba Percussion Szimfonikus salsa Kuba és a klasszikus zene találkozása

Suggestions


musical in two acts Hungarian premiere

A Szente Vajk vezette újonnan alakult Erkel Színház beköszönő koncertsorozata, ahol először az ország három állomására visszük el azt, amivel szeptembertől…

A 90-es évek ikonikus filmvígjátékából készült musicalsiker, a West Enden és a Broadwayn már nézők millióit elcsábító Apáca Show az…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.