(Kreón) Antigoné és Karsai György beavató színháza
Az előadást követően dr. Karsai György színháztörténész, irodalomtörténész, egyetemi tanár tart beavató színházi előadást.
Az előadást követően dr. Karsai György színháztörténész, irodalomtörténész, egyetemi tanár tart beavató színházi előadást.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: május 26. vasárnap, 19:30
Kreón Antigoné
Théba népe új királyt kapott. Rögtön kettőt. Uralkodhattak volna békében, felváltva. Természetesen nem tették. Háborúztak inkább. Békét is köthettek volna, de inkább meghaltak.
Kreón lett az új király. Az új irány? Előre vagy hátra? Elnézést. Lehetne előre, és lehetne hátra, tehát legyen inkább oldalra. Na de melyik oldalra? Bocsánat. Igaz. Legyen inkább körbe. Az új irány: körbe- körbe.
Isteni szerencse, hogy minden Kreón mellé jár egy Antigoné. Végre egy mártír, az kell nekünk. A Mártír. Aki dönt. Aki felelősséget vállal. Helyettünk.
Persze, persze… A nagy dolgok! Azok Csodásak!
De ki is az az Iszméné? Mi lett vele?
És mi lesz velünk?
Előadják
Antigoné, Haimón, Theiresziász, Hírmondó..................... Pallagi Melitta
Kreón................................................................................ Sipos György
Iszméné, Őr...................................................................... Pájer Alma
Karvezér........................................................................... Bánki Mihály
Alkotók
Zene és dalszöveg: Bánki Mihály
Látványban segít: Széll Tímea
A rendező munkáját nagyban segítette: Hidi Boglárka
Dramaturg, Rendező: Viktor Balázs
Külön hála & köszönet: Stúdió K Színház, Kulcsár Viki
Az előadást követően dr. Karsai György színháztörténész, irodalomtörténész, egyetemi tanár tart beavató színházi előadást.
Karsai György: Néhány szó a beavató színházról
Gyakran elfeledkezünk arról, hogy a színházi előadás legfontosabb résztvevője – szereplője – a néző. Pedig az európai színház megszületésében kulcsszerepet játszó görögök éppen erre figyelmeztettek, amikor a theatron szót tették meg színházi előadás helyszínének megnevezésére. A theatron azt a helyet jelöli, ’ahol a látásunk segítségével tanulunk’, ’ahol a szemünk elé táruló látványtól leszünk többek’. Ez pedig nem más, mint a nézőtér! Ez pedig azt jelenti, hogy a színházi előadás a nézőért van, a nézőnek kell élményt nyújtania, az ő kérdéseire szeretne válaszokat adni, az ő életét, gondolkodást akarja megváltoztatni.
Csakhogy a színházi élmény megteremtésének folyamatából a nézőnek is ki kell vennie a részét, ha tetszik, meg kell dolgoznia azért, hogy az előadás után elhagyva a nézőteret úgy érezhesse, olyan tudáshoz, élményhez jutott, amelytől többé, talán jobbá vált, s immár pontosabban képes eligazodni az őt körülvevő világ dolgaiban. Ezt a színházi élményszerzési folyamatot hivatott segíteni a beavató színházi esemény. Segít megérteni és értelmezni aszínházban látottakat, hallottakat, szempontokat ad az élmény befogadásához: beavat a színház misztériumába.
Az előadásokhoz kapcsolódó beszélgetések legfontosabb célkitűzése, hogy gondolkodni tanítsanak, segítséget, kiindulópontokat adjanak az önálló vélemény és értékítélet kialakításához. A beavató színházi forma, vagyis a tudatos színházi élmény kialakítására törekvés, az előadás minél jobb megértéséhez kulcsot adó együtt gondolkozás korosztály-független, éppen ezért célközönsége a legkisebbektől a legidősebbekig terjed.
Giuseppe Verdi REQUIEM Szcenírozott oratórium latin nyelven, magyar, angol és latin felirattal
Halász Judit karácsonyi koncertje a Vígszínházban
Játékszín Steven Moffat: Rém rendes vendég komédia Karinthy-bérlet
Rumini újra a Magyar Színház színpadán! A tengerész-kalandregényekből jól ismert Rumini és társai ezúttal ismét nagy bajba keverednek: Ferrit-sziget gonosz…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!