Jegyvásárlás


Podujatie


Közép-Európa Táncszínház: AMŐBA - az örökké változó Egység

Közép-Európa Táncszínház: AMŐBA - az örökké változó Egység

BEMUTATÓ
színházterem
jegyár egységesen: 3500 Ft
támogatói jegy: 5000 Ft
időtartam: 40-45 perc
korosztály: 12+
English-friendly

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: štvrtok, 09. máj 2024, 19:00

Az, hogy valami változik, érzékeljük, tudjuk, felnőtt korunkra megismerjük a változás természetét.
Arról a szóról, hogy örökké is lehetnek ismereteink, sőt élményeink! Amikor flowban vagyunk, akkor minden pillanat kitágul, egybeolvad a múlt-jelen-jövő, lineáris szinten megszűnik az idő. S az az érzésünk, hogy csak úgy vagyunk….
De mi is az az egység? Mitől lesz valami egy, vagy pont nem az…? Azért, mert egy térben vagyunk, vagy mert ugyanazt csináljuk? Szabályokat alkotunk? Mitől család egy család, csapat a focicsapat, kórus a kórus, nemzet egy nemzet?
Az összetartozás érzése hol születik meg? Az egyénekben, vagy az valami az egyéneknél sokkal nagyobb közeg, szféra? S ez a valami kitapintható-e, sejtjeinkben is érezhető-e? Mi az egység esszenciája?
Létezik-e olyan pillanat, amihez sem hozzátenni, sem elvenni nem lehet, pont úgy teljes, ahogy van? S ez a pillanat lehet-e változással teli, örök, és társainkkal együtt egységet alkotva önfeledt?

Az Amőba című előadásunkban a fenti kérdésekre kínálunk válaszokat, és arra is kísérletet teszünk, hogy a néző is az előadásban megteremtett egység része legyen, még akkor is, ha ülve szemlélődik.

Gesztelyi Nagy Csilla – táncművész, koreográfus, testtudati tréner, Craniosacralis kezelő. ,,Táncművészként és koreográfusként az utóbbi közel 10 évben a mozgás-improvizációs kísérletek nagy hangsúlyt kaptak munkáimban. Különféle mozgásminőségeket kutatok és igyekszem különbözőféleképpen ábrázolni azokat, a mozdulatokhoz tartozó energia áramlatokkal játszok. Valami olyan a testből induló, de a fizikális lényen túlmutató létezést/létállapotokat igyekszem tánc közben megélni és ezáltal megjeleníteni, ami ’varázslatossá’ teszi a mozgást, természetessé, önfeledtté. A fizikai test és az energia test kapcsolatát kutatom egyéni szinten, illetve a táncosok közötti improvizatív interakciókban. Ennek a hátterében létező technikák állnak, az én esetemben a Skinner Release Technika- testtudati módszer, és a tajcsi (harcművészet) és a csikung, a Craniosacralis Biodinamika (gyógyító kezelés) és a Kapcsolatteremtő gyógyítás (energetikai módszer), amelyek rendszeres gyakorlása során jutottam el a jelenlegi állomáshoz. Ami valójában nemcsak állomás, hanem egy olyan folyamat, ahol egyre otthonosabban mozdulok, alkotok; valamint ahová újabb és újabb alkotótársak érkeznek hozzám. A legelső ilyen meghatározó találkozás és alkotás Vavra Júliával történt, amiből az Ö B Ö L című darabunk született, a következő alkotás az Amőba (csoportos koreográfia) és A test misztériuma, Mikó Dáviddal közös előadásunk.”

 

That something is changing, we perceive it, we know it, by adulthood we know the nature of change.

,, The word forver we may have knowledge and even experiences ! When we are in flow, every moment expands, past-present-future merges, time ceases to exist on a linear level. And we have the feeling that we just are….

But what is unity? What makes something one, or not one…? Is it because we are in the same space or because we are doing the same thing? Do we create rules? What makes a family a family, a team a football team, a choir a choir, a nation a nation?

Where is the sense of belonging born? Is it in individuals, or is it something much larger than individuals, a sphere? And is this something tangible, can it be felt in our cells? What is the essence of unity? Is there a moment that can neither be added to nor taken away from, complete exactly as it is? And can this moment be full of change, eternal, and, together with our fellow human beings, in unity, joyful?

In our performance Amőba we offer answers to these questions, and we also try to make the spectator part of the unity created in the performance, even if they are sitting and watching.

Előadók: a Közép- Európa Táncszínház táncosai
Fény: Selmeczi Mercédesz
Zenei szerkesztés: madla
Produkciós menedzsment: Gerlits Réka
Koreográfus: Gesztelyi Nagy Csilla

Támogatók: Budapest Főváros Önkormányzata, Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Közép- Európa Táncszínház Alapítvány

Naša ponuka


Fellegi Anna - ének Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó) ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla) Budafoki Dohnányi Zenekar vezényel: Guido Mancusi

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

Tipy


Tizenkét embernek kell döntenie egy ember sorsáról: bűnös vagy nem bűnös. De hogyan hozhat egyhangú döntést, hogyan találhatja meg a…

Kukorica Jancsi és Iluska megindító szerelmi története, a csodás, magyar népmesei motívumokban bővelkedő daljáték, mely híven követi az eredeti művet…

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.