Jegyvásárlás


program


Istenek és hősök – a legnépszerűbb Wagner-dallamok / BUDAPESTI WAGNER-NAPOK

Istenek és hősök – a legnépszerűbb Wagner-dallamok / BUDAPESTI WAGNER-NAPOK

Izgalmas arra gondolni, hogy noha Richard Wagner életművének túlnyomó részét operái és zenedrámái alkotják, s ezekben a szerepek alakítói, az énekesek nyújtanak kivételes teljesítményt a világ nagy színpadain, e művek önállóan is megszólaltatható, legnépszerűbb részletei mégis a zenekari számok.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Lørdag, 29. Juni 2024 19:30

Istenek és hősök
a legnépszerűbb Wagner-dallamok
BUDAPESTI WAGNER-NAPOK

Műsor:
Wagner: A bolygó hollandi - nyitány
Wagner: Parsifal - Nagypénteki varázs
Wagner: Tannhäuser - nyitány
Wagner: Trisztán és Izolda - előjáték és Izolda szerelmi halála
Wagner: A nürnbergi mesterdalnokok - nyitány
Wagner: Az istenek alkonya - Gyászinduló
Wagner: A walkür - A walkürök lovaglása
 
Izgalmas arra gondolni, hogy noha Richard Wagner életművének túlnyomó részét operái és zenedrámái alkotják, s ezekben a szerepek alakítói, az énekesek nyújtanak kivételes teljesítményt a világ nagy színpadain, e művek önállóan is megszólaltatható, legnépszerűbb részletei mégis a zenekari számok. Ezekből nyújt át a Müpa közönségének egy színpompás csokrot a Nemzeti Filharmonikus Zenekar, amelyet a Budapesti Wagner-napok művészeti vezetője: Fischer Ádám vezényel.

Valóban elgondolkodtató, hogy a legtöbb nagy Wagner-sláger zenekari darab, ugyanakkor azonban mindez érthető is, hiszen Wagner, az operaműfaj reformátora szakított az úgynevezett „zárt számok”: az áriák komponálásának gyakorlatával, s így műveiből nem könnyű vokális részleteket kiragadni. Annál alkalmasabbak a koncerttermi megszólaltatásra a zenekari számok, ráadásul ezek dallamai is fülbemászóak. Ugyan melyik zenekedvelő ne tudná bármikor elfütyülni A bolygó hollandi és a Tannhäuser nyitányának, vagy A walkürök lovaglásának dallamait? Ezek szólalnak meg ezen az estén, kiegészülve a Parsifal Nagypénteki varázsával, a Trisztán és Izolda két részletével, az Előjátékkal és Izolda szerelmi halálával, A nürnbergi mesterdalnokok nyitányával és Az istenek alkonya Gyászindulójával. Ezt a műsort először 2023 júniusában hallhatta a Wagner-napok közönsége, most pedig az akkori hatalmas sikeren felbuzdulva ismételjük meg, azt is remélve, hogy „beavató hangversenyként” sokak kedvét éppen egy effajta zenekari est hozhatja meg a Wagnerrel való ismerkedéshez. Az alkalom különlegessége, hogy a koncerten nem a Wagner-napok állandó együttese, a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, hanem a Müpa rezidense, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar játszik.

Vezényel: Fischer Ádám
Közreműködik: Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Rendező: Müpa

Aktuelt


1940-ben a budapesti Operettszínházban bemutatóra készülődtek. Eisemann Mihály legújabb művét vitték színre, főszerepben Kiss Manyival. Az előadás elkezdődött és egyszer csak Kiss Manyi hangja töltötte be a teret: „Jaj de jó a habos sütemény…” Ugye, hogy ismerős? A szavakkal együtt rögtön bekúszik a dallam is. Eisemann darabja nem egy klasszikus operett, nincs hatalmas énekkara és tánckara. Amije viszont van, az a fülbemászó dallam és a magával ragadó történet Bán Sándor tenoristáról és az őt bálványozó bakfisokról.

A New York-i a Postmodern Jukebox a kétezres évek könnyűzenéjének egyik legizgalmasabb vállalkozása. A Scott Bradlee által alapított együttes tagjai feszegetik a zenei határokat: különböző, jazz, swing, soul, blues vagy éppen doo-wop stílusban átdolgozott világslágereket adnak elő, semmihez sem hasonlítható élményt nyújtva a hallgatóknak.

A szenegáli Youssou N'Dour nemcsak hazája, de általában az afrikai zene egyik legnagyobb hatású alakja, aki nagy befolyást gyakorolt arra, hogy a nyugati világban ismertté váljanak olyan afrikai stílusok, mint a mbalax és a wolof music. Mi több, előbbit, ezt a szenegáli tánczenét ő maga fejlesztette tökélyre, és rajta keresztül jutott el Peter Gabrielig és Paul Simonig, onnan meg a popzene főáramába.

PÅ PLAKATEN


„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…

Nem szeretve lenni, pokoli kín. Tekintete összeszűkül, fogát összeszorítja, keze ökölbe szorul. Ilyenkor a legveszélyesebb. Ő, akit kevésbé szeretnek.

A Grammy-díjas svájci Andreas Vollenweider saját fejlesztésű elektroakusztikus hárfájával, és békés-hipnotikus, lágy, melodikus, jórészt instrumentális dalaival a hetvenes évek vége…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.