
Gyöngyszemek 1.
A Kodály Filharmonikusok kamarazenekari koncertje az együttes állandó karmestere, Bényi Tibor vezényletével a Pásti utcai zsinagógában.
A Kodály Filharmonikusok kamarazenekari koncertje az együttes állandó karmestere, Bényi Tibor vezényletével a Pásti utcai zsinagógában.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, November 30 2023 7:00PM
Műsor:
Műsorváltozás: Schubert: A-dúr („Pisztráng”) zongoraötöse helyett Schubert 5 menuett és 6 trió D89/ Schubert: F-dúr oktett, D803
Közreműködik:
Alexáné Kardos Ildikó – hegedű
Erdélyi Zoltán – hegedű
Kissné Galuska Anikó – brácsa
Bényi Tibor – cselló
Bíró Ferenc – nagybőgő
Laskai László – klarinét
Vitányi József – fagott
Héra András – kürt
Vezényel és a sorozat művészeti vezetője: Bényi Tibor
Franz Schubert D. 803-as jegyzékszámú F-dúr oktettjét 1824 tavaszán komponálta, abban az időszakban, amikor két másik jelentős műve, a Rosamunda kísérőzene, és A halál és leányka melléknevű vonósnégyes is született. Az Oktett megrendelése egy osztrák gróf – egyben amatőr klarinétos – Ferdinand von Troyer nevéhez fűződik. Troyer egy Beethoven Esz-dúr szeptettjéhez hasonló hangszerösszeállítású kamaraművet várt Schuberttől, melyben vonós és fúvós hangszerek egyaránt szerepelnek. Ezt azért fontos hangsúlyozni, mert a 18. század idején népszerű oktettek (az ún. Harmoniemusik műfajában) kizárólag fúvósokat alkalmaztak, leggyakrabban 2-2 oboa, klarinét, kürt és fagott összeállításban. Schubert megközelítően egy óra időtartamú műve messze túlmutat a korábban divatos szerenádok és divertimentók zsánerén, a kamarazenei és a szimfonikus hangzásvilág színesen elegyedik benne. A művet először egy bécsi lakás szalonjában adták elő, jórészt azok a zenészek, akik a Beethoven Szeptettet is bemutatták. Schubert egyébként saját műveire is reflektált, miután az Oktett első tételének témája Der Wanderer című dalából származik, a negyedik tétel variációi pedig Die Freunde von Salamanka című daljátékának egyik dallamára épülnek. A hangszerelés nagyrészt megfelel Beethoven mintájának – klarinét, kürt, fagott, hegedű, brácsa, cselló és nagybőgő –, amelyhez Schubert még egy második hegedűt is hozzátett. A 18. századi szerenádon alapuló hat tételes szerkezete is megmaradt.
– baljos –
Richard Strauss and Hugo von Hofmannsthal’s last joint opera, Arabella is a cheerful and poignant farewell to a bygone, peaceful Vienna. It now returns to the MET’s repertoire in Otto Schenk’s 1983 production, following his sad passing this year.
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
„Improvizációs gasztroszínház – sok röhögéssel, alapvetően édes ízben, és némi savanykás zamattal. Mindezt kultúrtörténeti szempontból több rétegben egymásra pakoljuk, aztán…
Born in Vilnius and with Armenian roots, the soprano Asmik Grigorian is one of the biggest favourites – and no…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.