Jegyvásárlás


program


Brahms / Schumann / Stravinsky - Concerto Budapest 23/24 F3

Brahms / Schumann / Stravinsky - Concerto Budapest 23/24 F3

MŰSOR:
BRAHMS: Variációk egy Haydn-témára, op. 56
SCHUMANN: Versenymű négy kürtre és zenekarra, op. 86
STRAVINSKY: Petruska

Közreműködik: Tóth Bálint, Benyus János, Lakatos Péter, Hamar Máté kürt
Vezényel: Arvid Engegård

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Fredag, 19. Januar 2024 19:30

Egykor Végh Sándor tanítványa volt, és a norvég hegedűművész-karmester, Arvid Engegård pályafutása legfontosabb döntésének ítéli, hogy látogatta a nagy magyar muzsikus salzburgi kurzusait. A számos közös koncert nyomában most újra a Concerto Budapestet vezénylő Engegård műsora ezúttal a német romantikát Sztravinszkij zenéjével társítja, méghozzá úgy, hogy a felhangzó művek itt-ott más korokat és világokat is megidéznek majd. Kezdve mindjárt az elsőként felhangzó 1873-as Brahms-művel, amely címe szerint egy Haydn-téma variációit sorjázza, ám a nyolc változaton és a finálén végigvonuló koráldallam ennél is korábbról eredeztethető. A kürt XIX. századi versenymű-irodalma nem mérhető a hegedű vagy a zongora kedveltségéhez, ám Robert Schumann éppenséggel szólóhangszerként is szívesen nyúlt ehhez az instrumentumhoz, s ennek legszebb bizonysága az az 1849-es kompozíció, amely nem is egy, hanem mindjárt négy kiváló kürtös számára kínál főszerepet. „Régi munkám a Petruska. Nem mondom, hogy rossz munka. De már túl vagyok rajta.” 1926-ban nyilatkozott így Budapesten Igor Sztravinszkij, aki szerette meghökkenteni az újságírókat. Valójában még évtizedek múltán is visszatért e művéhez, mi pedig sose leszünk túl a Petruskán.

Aktuelt


Az István, a király egy családi viszály története: Géza fejedelem halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva nagybátyja, Koppány is tömegeket gyűjt maga köré. István külföldi támogatással megszilárdíthatja a pozícióját, de a véres összecsapás elkerülhetetlen.

Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét és végül feleségét is. Ebben az időszakban ügynöke rábeszélésére volt hajlandó csak elolvasni a Nabuccót. 1842 tavaszán már egész Milánó a „Va, pensiero...”-t dúdolta. Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek.

Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

PÅ PLAKATEN


„Improvizációs gasztroszínház – sok röhögéssel, alapvetően édes ízben, és némi savanykás zamattal. Mindezt kultúrtörténeti szempontból több rétegben egymásra pakoljuk, aztán…

„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…

Amilyen lebilincselő olvasmány Agatha Christie regénye, éppolyan élvezetes a friss színpadi változat, amelyet a Kecskeméti Nemzeti Színház mutat be először…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.