
A zene világnapja
Az európai zene történetének két hatalmas léptékű remekművével köszönti a Zene Világnapját a Nikisch-bérlet nyitókoncertjén a Győri Filharmonikus Zenekar. több
Az európai zene történetének két hatalmas léptékű remekművével köszönti a Zene Világnapját a Nikisch-bérlet nyitókoncertjén a Győri Filharmonikus Zenekar. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. szeptember 30. szombat, 19:00
Az első félidőben Beethoven formabontó szerkezeti megoldásokkal élő, mély gondolatokban és érzelmekben gazdag G-dúr zongoraversenye, a klasszikus irodalom egyik legnagyobb léptékű versenyműve csendül fel – érdekesség, hogy ez az utolsó zongoraverseny, amelyet 1807-ben a mester még maga mutatott be a bécsi közönségnek. A rendkívül igényes magánszólamot ezúttal a magyar zongoraiskola nemzetközi hírű képviselője, Fejérvári Zoltán játssza. A hangverseny második felében a zenekari repertoár egyik méltán legnépszerűbb alkotása, Mahler a szimfóniák nagy vonulatát megnyitó, ismert dalaival szoros kapcsolatot ápoló, ragyogó 1. szimfóniája hangzik el, amelynek 1889-es ősbemutatójára a budapesti Vigadóban került sor, az ekkoriban az Operaházban működő zeneszerző vezényletével. A győri előadás dirigense a Filharmonikusok vezető karmestere, Rajna Martin lesz.
Műsor:
L. van Beethoven: IV. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58
***
G. Mahler: I. (D-dúr) szimfónia, “Titán”
Közreműködik: Fejérvári Zoltán — zongora
Vezényel: Rajna Martin
A szenegáli Youssou N'Dour nemcsak hazája, de általában az afrikai zene egyik legnagyobb hatású alakja, aki nagy befolyást gyakorolt arra, hogy a nyugati világban ismertté váljanak olyan afrikai stílusok, mint a mbalax és a wolof music. Mi több, előbbit, ezt a szenegáli tánczenét ő maga fejlesztette tökélyre, és rajta keresztül jutott el Peter Gabrielig és Paul Simonig, onnan meg a popzene főáramába.
A Grammy-díjas svájci Andreas Vollenweider saját fejlesztésű elektroakusztikus hárfájával, és békés-hipnotikus, lágy, melodikus, jórészt instrumentális dalaival a hetvenes évek vége…
Dürrenmatt kommersz koncepcióba csomagolva mutatja meg, hogyan szigetelődik el az ember egy földalatti bunkerben, hogyan válik kiszolgáltatottá egy korrupt rendőrök…
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!