3. Madaras Gergely
Csajkovszkij-est
Csajkovszkij-est
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Fredag, 08. November 2019 19:00
Csajkovszkij-est
Csajkovszkij: Rómeó és Júlia – nyitányfantázia
Devienne: e-moll fuvolaverseny Nr. 7
Csajkovszkij: 1. g-moll szimfónia
Közreműködik: Béres Ottó – fuvola
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely
Csajkovszkij: Rómeó és Júlia – nyitányfantázia
Pjotr Iljics Csajkovszkij (1840-1893) a Rómeó és Júlia nyitányfantáziát William Shakespeare azonos című műve alapján 1869-ben írta, majd 1870-ben és 1880-ban átdolgozta. A művet először 1870. március 16-án Moszkvában az Orosz Zenei Társaság előadásán Nyikolaj Rubinstein vezényelte. A bemutatón a befejezés még gyászinduló volt, Csajkovszkij ezen utóbb változtatott: vigasztaló kicsengéssel, a szerelem földöntúli hatalmának sejtetésével zárta le a kompozíciót. A zene nem követi pontosan Shakespeare tragédiájának cselekményét, csupán költői lényegét ragadja meg. A bevezetés a dráma sötét hátterét vázolja, majd Rómeó szerelme bontakozik ki, fájdalmasan és reménytelenül. A zenei alapgondolat – a két ellenséges család kíméletlen harca – izgatott, feszült hangulatú előkészítés után jut kifejezésre. Az indulat végül valóságos harcban, öldöklésben robban ki. Mikor végre elcsendesedik, Júlia megkapó gyengédségű dallama hangzik fel. A leány érzelmének gazdagsága és fiatalságának minden ereje is kevés ahhoz, hogy a külvilág kegyetlenségével szembeszállhasson, a szerelem elvész a gyilkos összecsapásban. Az utolsó csatazaj heves robaját a halál csendje váltja fel. A zárásként felcsendülő, éteri tisztaságú dallam a halál mellett a szerelem örökkévalóságát is jelképezi.
versenymű zenekari szólistával
Mindig felemelő érzés, amikor a Savaria Szimfonikus Zenekar tagjai közül kiválasztott szólistát hallhatunk egy versenymű előadásakor. A zenekar és a közönség számára különleges alkalom, a szólistának pedig rendkívül izgalmas lehetőség a hazai közönség és a zenekari társak előtt megmutatni tudását: virtuozitását, hangszerének mesteri kezelését, gazdag, érzékeny zenei kifejezőképességét, művészi világát.
Csajkovszkij: 1. g-moll szimfónia
Csajkovszkij az 1. szimfóniát (“Téli álmodozás”, op. 13.) Moszkvában írta, 1866-ban, amikor az akkor mindössze 26 éves zeneszerző az újonnan nyílt moszkvai konzervatórium zeneelmélet tanára lett. A szimfónia alcímét az I. tétel fantázianevéről kapta. A művön érezhető Mendelssohn és Schumann hatása, de emellett természetesen zenei nyelvezete erősen kötődik az orosz népzenéhez és az orosz kortársakhoz. I. Álmok egy téli utazásról – Allegro tranquillo, II. A vigasztalanság földje. A ködök földje – Adagio cantabile ma non tanto, III. Scherzo. Allegro scherzando giocoso, IV. Finale. Andante lugubre – Allegro maestoso.
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.
A darab mai sikerorientált, külsőségekre építő társadalmunk és kapcsolataink szatírája, mely számos fontos kérdést tesz fel. Hol van a saját boldogságunk ahhoz képest, amit másoknak mutatni akarunk? Mennyire tesszük magunkévá, amiket környezetünk mesél rólunk? Megtartható-e önmagunkba vetett hitünk? Milyen hatással van életünkre a fizikai megjelenésünk?
Szekeres Adrien és László Boldizsár szimfonikus dal-estje
A Cambridge-i St John's College Kórusa régi ismerősünk: karácsonyi műsorával már két ízben is nagy sikert aratott a Müpában.
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.