Jegyvásárlás


program


Slawomir Mrozek: Emigránsok

Slawomir Mrozek: Emigránsok

Mrożek drámája húsba vágó és lélekbe markoló kérdéseket feszeget a hazájukat különböző okokból elhagyó emberekről. Valahol idegenben, egy föld alatti pincében élő értelmiségi figura és egy munkás sorsát mutatja meg az előadás a szabadság és a rabság kérdéskörét járva körül, felvillantva az emigrációs lét fájdalmas igazságait.  Læs mere

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tirsdag, 24. Oktober 2023 19:00

Sławomir Mrożek – Emigránsok

A Soproni Petőfi Színház, a felvidéki Csavar Színház és a Forrás Színház koprodukciója

 

Szereplők:

AA – Kis Domonkos Márk

XX – Gál Tamás

 

Díszlet- és jelmeztervező: Gyarmathy Ágnes

Rendező: Pataki András

Mrożek drámája húsba vágó és lélekbe markoló kérdéseket feszeget a hazájukat különböző okokból elhagyó emberekről. Valahol idegenben, egy föld alatti pincében élő értelmiségi figura és egy munkás sorsát mutatja meg az előadás a szabadság és a rabság kérdéskörét járva körül, felvillantva az emigrációs lét fájdalmas igazságait. A párhuzamos magányban élő két ember sorsának ábrázolása közben az író valójában egyik figurának sem ad teljes mértékben igazat: hol az egyikük, hol a másikuk igazságát érzi erőteljesebbnek a néző. Sławomir Mrożek darabja különösen aktuális ma, amikor világjelenségként éljük meg, hogy emberek sokasága más országokban igyekszik a jobb élet reményében boldogulni, új identitást találni.

“Ez az előadás őszinte szeretne lenni. Az a célunk, hogy elgondolkodtassuk a közönséget, megváltoztassunk gondolatokat, hozzáállást, viselkedési formákat. Felrázni akarjuk az embereket. Sokszálúvá és többirányúvá tegyük a kapcsolódásokat a fenti kérdésekhez. Mrożek mert őszinte lenni a maga idejében ezzel a művével, az előadással a megosztottságban. Mi ugyanerre törekszünk. Olyan tartalmat, gondolatokat szeretnénk a mai életünkre vetítve kibontani, feltárni, amely közös hazánk és Európa esetében felvetődhetnek, s ebben a szituációban vizsgáljuk a mi helyzetünket. Ez nem jelenti az előadás szövegének, a szituációknak a megváltoztatását. Bántó, hogy nincs is erre szükség. Emiatt lehetünk szomorúak. Illúziók, hamis látszatok, pc-megfogalmazások mentén viszont azt gondolom, a létezés is kizárólag hazug lehet. Őszintén kell beszélnünk a pincéken belüli és azon túli világról.” (Pataki András, az előadás rendezője)

Aktuelt


Giuseppe Verdi DON CARLOS Opera négy felvonásban, olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal

Adott egy fiatal férfi, akinek az apja meghalt, az anyja pedig szinte azonnal újból férjhez ment. Gyanús. Hamletben zavaros indulatok dolgoznak, és miközben kétségbeesetten próbál beszélni arról, amit érez, hirtelen olyan helyzetben találja magát, amiből nem látszik kiút. Jó lenne kiszállni pedig, és elmenni innen messzire, mert ha maradunk, abba csak beleőrülni lehet. Beszélgetni kéne, de nincs idő, nincs energia, hogy jobban odafigyeljünk egymásra. Ennek pedig – sejthetjük – nem lesz jó vége.

„Túl sötét.” „Micsoda posvány!” „Csupa ronda emberről ír!” „Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.” „Disznók vagytok ti mind, mondják a darabban, s ez találó ezekre az alakokra, de legfőképpen magára a szerzőre.” „Én bizony nem szeretném, ha ez a Húber a sógorom lenne!” „Hát írjon végre kellemesebb emberekről, az Istenért, hiszen ezek maga a förtelem...” „Én csak és kizárólag az író kedvéért olvastam végig.” „Én már azt se bántam volna, ha belelőnek a súgóba, oly mindegy az már ebben a pokolban...” „Szörnyű munka!” „Sivár, sivár.”

PÅ PLAKATEN


Az angol kormánypárt egyik képviselője az ellenzék egyik bombázójával csalja a feleségét, és valószínűleg nem is lenne ebből probléma, ha…

Az István, a király egy családi viszály története: Géza fejedelem halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.