
REDŐNY
A Redőny vicces és szórakoztató darab. A Redőny megrázó és elgondolkodtató darab.
több
A Redőny vicces és szórakoztató darab. A Redőny megrázó és elgondolkodtató darab.
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. április 11. péntek, 19:00
Maros András: Redőny
Az előadás hossza: 1 óra 40 perc (egy részben)
Ősbemutató
Egyáltalán nem mindegy, ki áll be a Büdös Gizi lagziján vonatozni... hogy ki ki mögé kerül – Nándi szempontjából pláne nem mindegy. Nándi szülei, Attila és Éva ezen a rendezvényen jönnek össze, miután a vonat egymást követő kocsijai lesznek. Hamar kiderül, hogy közös életüknek nem a gyerekük a főszereplője, hanem a redőny. Legalábbis Éva számára mindenképp, akinek mellesleg az anyja (Márti) is jelen van... amikor jelen van... meg amikor nincs. Ő nem redőnypárti, sőt. De mitől tud ennyire fontos lenni a redőny? Mit tud egy redőny? Hát, sok mindent. Ha leengedik, eltakar; ha felhúzzák, megmutatja, mi van kint... vagy bent. (Feltéve, ha működik.)
A Redőny vicces és szórakoztató darab. A Redőny megrázó és elgondolkodtató darab. Hogyan lehetséges ez a paradoxon? Maros András úgy meséli el egy, a tradicionális szerepre kényszerített nő sorstragédiáját, hogy közben szűkszavú, pergő ritmusú, briliáns dialógusokat működtet. Maros elképesztő nyelvezetet használ, humora a legnagyobbakat – Esterházy Pétert, Parti Nagy Lajost – juttatja eszünkbe, mégis legalább annyira egyedi, mint az említettek. Maros egyszerre teszi otthonossá, „rögvalóság ízűvé”, hihetővé, ugyanakkor elemeltté a darabot. Miközben elemi erővel nevettet, a szerkezet drámai erejű, szikár és fájdalmas marad; a darab vége pedig igazi katarzissal kecsegtet...
László Lili (Eva)
Schruff Milán (Attila)
Lass Bea (Márta, Éva anyja)
Pataki Ferenc (Nándi, Attila és Éva fia)
Rohonyi Barnabás (Berci, Attila öccse)
Író: Maros András
Díszlettervező: Fekete Anna
Jelmeztervező: Kiss Julcsi
A rendező munkatársa: Varga Miklós
Rendező: Ujj Mészáros Károly
Producer: Orlai Tibor
Külön köszönet Blastik Noéminek.
A mű a Nyílt Fórum támogatásával jött létre.
Az előadás az Óbudai Kulturális Központtal együttműködésben jött létre.
Az előadás 2022-ben a VIDOR Fesztiválon elnyerte a legjobb kamara-előadásnak járó Pierrot-díjat.
Az előadást a 2023/2024-es évadig a 6színben játszottuk, a 2024/2025-ös évadtól a Jurányi Ház az állandó játszóhely.
Adott egy fiatal férfi, akinek az apja meghalt, az anyja pedig szinte azonnal újból férjhez ment. Gyanús. Hamletben zavaros indulatok dolgoznak, és miközben kétségbeesetten próbál beszélni arról, amit érez, hirtelen olyan helyzetben találja magát, amiből nem látszik kiút. Jó lenne kiszállni pedig, és elmenni innen messzire, mert ha maradunk, abba csak beleőrülni lehet. Beszélgetni kéne, de nincs idő, nincs energia, hogy jobban odafigyeljünk egymásra. Ennek pedig – sejthetjük – nem lesz jó vége.
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
Dumaszínház est
„Túl sötét.” „Micsoda posvány!” „Csupa ronda emberről ír!” „Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.” „Disznók vagytok ti…