MOZART NAP 5.: Klarinétverseny / C-dúr, ’Linzi’ szimfónia ( Concerto Budapest szervezésében )
Közreműködik:
Klenyán Csaba klarinét
Concerto Budapest
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
Közreműködik:
Klenyán Csaba klarinét
Concerto Budapest
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, March 01 2020 4:00PM
MOZART NAP 5.: Klarinétverseny / C-dúr, ’Linzi’ szimfónia ( Concerto Budapest szervezésében )
Mozart: A-dúr klarinétverseny, K.622
Közreműködik: Klenyán Csaba klarinét
Mozart: C-dúr (Linzi) szimfónia, K. 425
Concerto Budapest
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
Wolfgang Amadeus Mozart: A-dúr klarinétverseny, K 622
Életének utolsó évben, 1791-ben, Mozart felfoghatatlanul tökéletes műveket alkotott, A varázsfuvolát, a Requiemet, az Ave verum corpus motettát és a Klarinétversenyt. A Klarinétverseny ráadásul egy igen zsúfolt időszak lopott perceiben készült, a nagyszerű bécsi klarinétművész, Anton Stadler számára. A versenymű hangulatát, érzelmi körét A varázsfuvola közelségéből kiindulva elragadtatott hangon jellemzi Molnár Antal: a daljátékban szöveg és cselekmény kapcsolódik a zenéhez, így viszonylag könnyen kitalálhatjuk, hogy milyen „emberi motívumok kötötték le abban az időben legszorosabban Mozart kedélyvilágát. Röviden szólva: az örök jóság, a tiszta megbocsátás, a napsugaras életöröm, a minden emberiben föllelhető hajlam odaadásra a végtelen világegyetem iránt. Mindez magas ünnepélyességgel párosul a színpadi műben; a klarinétverseny azonban nem fesztivál-hangú, hanem olyan, mint a fenségesből kiszűrt, tiszta párlata az életörömnek. Úgy is mondhatnánk: nem Esz-dúr, hanem A-dúr. A tökéletes jóérzés, boldogság, érzéki gyönyör tónusával.” A mű egységének titkát igazán költői hasonlattal érzékelteti Molnár Antal: „A nyitó Allegrónak, a középen helyezkedő Adagiónak és a záró Rondónak olyan a kezdő, meghatározó témája, mintha családi hasonlóságot akarnának példázni. A három testvér közül az első szorgos, rendes, komoly-kellemesen beszédes; a lassú testvér áradozó, álmodozó; a harmadik – a Rondó – szemfényvesztő, tréfás, komoly arccal derültséget keltő.”
Wolfgang Amadeus Mozart: C-dúr szimfónia, No. 36, K 425
A C-dúr szimfónia 1783-ban született, Mozart (hosszú idő után) ebben az évben látogatott haza Salzburgba. A visszaúton, feleségével megálltak Linzben, a város színházában pedig Mozart hangversenyt adott. E hangversenyre írta – saját szavai szerint „hanyatt-homlok” – az új szimfóniát. A darab mellékneve, „Linzi” tehát a keletkezés helyszínére utal. A gyorsaság valóban hihetetlen: október 30-án látott munkához, majd maga készítette el a szólamkottákat, tartott (feltehetőleg) két próbát, végül a november 4-én rendezett koncerten el is hangzott az új mű.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
Mozgalmas, pörgős időszak: gőzerővel készül a Fővárosi Nagycirkusz a „Csillagok, égbeli tűk” című előadásra
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Dumaszínház est
One of the goals of our production is through our new and modern re-adaptation, to capture present-day Hungarian reality.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.