Mendelssohn közelében I.
Műsor:
Mendelssohn: d-moll versenymű hegedűre, zongorára és vonószenekarra MWV O 4
Műsor:
Mendelssohn: d-moll versenymű hegedűre, zongorára és vonószenekarra MWV O 4
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. január 14. péntek, 19:00
Mendelssohn közelében I.
Közreműködik:
Kállai Ernő – hegedű
Balog József –zongora
Házigazda: Bősze Ádám
Budapesti Vonósok
Koncertmester: Pilz János
Művészeti vezető: Botvay Károly
„Korábban azt mondták, Moses Mendelssohn fia, most meg úgy emlegetnek, hogy Felix Mendelssohn apja.” – zsörtölődött Abraham Mendelssohn, aki egészen különleges otthont varázsolt gyermekeinek, Fannynak, Felixnek, Rebeckának és Paulnak. Nem a szokatlan anyagi jólétről van szó, hanem arról a kulturális, szellemi gazdagságról, amelynek gyökerei egyrészt Moses Mendelssohn filozófusig, másrészt pedig anyai ágon egészen a Bach családig nyúlnak vissza. A gyermekek, főként Fanny és Felix levelein, barátok és kortársak visszaemlékezésein, valamint Felix Mendelssohn Bartholdy művein keresztül láthatunk bele abba a világba, amelyben a kor leghíresebb muzsikusai mellett olyan nagyságok nevei tűnnek föl, mint Wilhelm von Humboldt, Friedrich Schlegel, Wilhelm Hensel, vagy éppen Johann Wolfgang von Goethe.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
Hogyan kérhetjük számon a Blaha aluljáróban pókember önzetlenségét, vagy egy szamuráj erkölcsi kódexét? Pest vármegyén Völgyzugoly szokásait? Ismerős a helyzet abszurditása? Nem véletlen. A világirodalom egyik legizgalmasabb magányos hőse ihlet minket, egy szélmalmokkal, és a valódi bűnnel szembeszálló szent fantaszta, az igazság groteszk bajnoka. Hogyan reagál a társadalmunk egy alig hetven kilós önjelölt huszárezredre? What would Kinizsi do?
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei rendre lelkes sikert aratnak és visszahívást eredményeznek. Pályája igen korán kezdődött: már tizennyolc esztendősen a Párizsi Opera első oboása volt, később a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara és az Európai Kamarazenekar szólistájaként is muzsikált.
Középkori balladák sokszor adtak hangot a nők társadalomban betöltött, mennybe emelt vagy épp porba tiport helyzetéről. Női sorsok elevenednek meg…
JOHANNES BRAHMS: Akadémiai ünnepi nyitány, op. 80 JOHANNES BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 *** BARTÓK BÉLA: Zene húros hangszerekre, ütőkre…
A két nagysikerű könyv szerzőjének egész estét betöltő estje, ahol minden a generációkról fog szólni, szóban és esetenként zenében is.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!