Jegyvásárlás


Program


Händel: Messiás A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar hangversenye
3

Händel: Messiás A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar hangversenye

A Messiás (HWV 56) Georg Friedrich Händel (1685-1759) máig legnépszerűbb műve, egyben a világ egyik leggyakrabban játszott oratóriuma. Első alkalommal 1742. április 13-án Dublinban szólalt meg, s a mű diadalmenete a következő évbeli londoni koncertekkel folytatódott. Mai előadásunk e remekmű dublini és korai londoni (azaz 1742/43 körüli) verzióját állítja színpadra, teljes terjedelmében.

Aktuális előadások



Händel: Messiás

Szutrély Katalin – szoprán
Balogh Eszter – alt
Megyesi Zoltán – tenor
Najbauer Lóránt – basszus

PURCELL KÓRUS, ORFEO ZENEKAR
Vezényel: Marcus Creed

Rendező: Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítványa

Az első képen a Purcell Kórus & Orfeo Zenekar látható, a fotót készítette: Raffay Zsófi

Az ORFEO Zenekart 1991-ben Vashegyi György alapította Budapesten, amely nevét Monteverdi L'Orfeo-jának első teljes magyarországi előadása után vette fel.  zenekar 1992 óta korabeli kópia hangszereken játszik, hivatásos zenészekből áll, akik más hazai és külföldi zenekarokban is fontos szerepet töltenek be zenekari tagként vagy hangszeres szólistaként. A zenekar állandó partnere az egy évvel korábban alapított Purcell Kórus.
Az Orfeo Zenekar (a Purcell Kórussal együtt) az elmúlt majdnem három évtizedben a 17-18. század számos zenetörténetileg fontos kompozícióját első ízben szólaltatta meg itthon, és 1998 óta több világpremier-lemezfelvételt készített a Hungaroton és más kiadók számára (Charpentier, Geist, Michael Haydn, Istvánffy, Kraus, Lickl, Manna, Méhul, Tartini, Tunder, Conti és Stölzel műveiből). 2014 óta a Versailles-i Barokk Zenei Központtal szoros együttműködés alakult ki, amelyből eddig tíz francia barokk operákat, operarészleteket és motettákat tartalmazó lemez jelent meg a Glossa és az Aparté kiadó gondozásában. Az Accent kiadó gondozásában új sorozatot indítottunk Esterházy Music Collection néven a magyar zenei örökség elfeledett kincseiből. Ennek első és második lemeze Haydn: Napszak szimfóniák ill. Werner: Der Gute Hirt oratóriuma. Ezzel egyidőben került a hallgatóság elé Lemoyne: Phédre c. operája a Bru Zane kiadó jóvoltából. E lemezek közül több elismerő díjat elnyert, úgy mint az Opéra Magazine „Diamant de l’Opéra”díját, a Diapason magazin „Diapason D’Or” díját s a német zenekritikusok „Preis der deutschen Schallplattenkritik” díját is.
Az Orfeo Zenekar első koncertmestere Paulik László, de 2009 óta – szólistaként és koncertmesterként – a világhírű barokkhegedű-virtuóz, Simon Standage is rendszeresen részt vesz az együttes munkájában. Az Orfeo Zenekart és Purcell Kórust az utóbbi években olyan nemzetközi hírű karmesterek is vezényelték, mint például Helmuth Rilling, René Jacobs, Philippe Herreweghe, Masaaki Suzuki és Fischer Ádám.
A Purcell Kórus és Orfeo Zenekar a 2021-ben megalakult "Haydneum - Magyar Régizenei Központ” rezidens együtteseiként jelentős szerepet vállal a régizenei előadásmód fejlesztésére, ösztönzésére, valamint a magyar vonatkozású barokk, bécsi klasszikus és kora romantikus repertoár kutatásának és előadásának támogatására létrehozott intézmény munkájában.

A Purcell Kórust Vashegyi György 1990-ben alapította a Dido and Aeneas c. opera koncertszerű előadására. A szintén Vashegyi György által (1991-ben) alapított Orfeo Zenekarral a két együttes tagjai Magyarország kiemelkedő régizenei specialistájává váltak: repertoárjuk gerincét a Gesualdótól Mendelssohnig terjedő periódus zenéje alkotja, egy-egy alkalommal kortárs kompozíciók előadását is vállalja.
A Purcell Kórus (az Orfeo Zenekarral együtt) az elmúlt majdnem három évtizedben a 17-18. század számos zenetörténetileg fontos kompozícióját első ízben szólaltatta meg itthon, és 1998 óta több világpremier-lemezfelvételt készített a Hungaroton és más kiadók számára (Charpentier, Geist, Michael Haydn, Istvánffy, Kraus, Lickl, Manna, Méhul, Tartini, Tunder, Conti és Stölzel műveiből). 2014 óta a Versailles-i Barokk Zenei Központtal szoros együttműködés alakult ki, amelyből eddig kilenc francia barokk operákat, operarészleteket és motettákat tartalmazó lemez jelent meg a Glossa és az Aparté kiadó gondozásában. E lemezek közül több elismerő díjat elnyert, úgy mint az Opéra Magazine „Diamant de l’Opéra”díját, a Diapason magazin „Diapason D’Or” díját s a német zenekritikusok „Preis der deutschen Schallplattenkritik” díját is.
A kórus állandó partnere, az Orfeo Zenekar, de számos együttes és fesztivál meghívásnak is eleget tesz Magyarországon és Európában: a közönség láthatta már hazai zenekarok oldalán (Budafoki Dohnányi Zenekar, Capella Savaria, Concerto Budapest, Erdődy Kamarazenekar, Óbudai Danubia Szimfonikus Zenekar, Zuglói Filharmónia), illetve olyan nemzetközi együttesek oldalán, mint a Felvilágosodás Korának Zenekara, Osztrák-Magyar Haydn Zenekar, Collegium Musicum 90, Concentus Musicus Wien, Norvég Barokk Zenekar, illetve Helmuth Rilling Bach együttese. A kórust az utóbbi években olyan
nemzetközi hírű karmesterek is vezényelték, mint például Philippe Herreweghe, Helmuth Rilling, Masaaki Suzuki és Fischer Ádám.
A Purcell Kórus és Orfeo Zenekar a 2021-ben megalakult "Haydneum - Magyar Régizenei Központ” rezidens együtteseiként jelentős szerepet vállal a régizenei előadásmód fejlesztésére, ösztönzésére, valamint a magyar vonatkozású barokk, bécsi klasszikus és kora romantikus repertoár kutatásának és előadásának támogatására létrehozott intézmény munkájában.

Ajánló


A rendezvény a hatályos járványügyi szabályozásoknak megfelelően látogatható.

Miért járnak az emberek Zorán-koncertre? Miért szeretnék oly sokan legalább évente egyszer színpadon…

Szabad-e bejönni ide betlehemmel? - a Kaláka karácsonyi koncertje