Jegyvásárlás


Program


Gershwin, a slágergyáros / NEW ORLEANS SWINGFESZTIVÁL

Gershwin, a slágergyáros / NEW ORLEANS SWINGFESZTIVÁL

Gershwin, a slágergyáros
Szalóky Béla klasszikus jazzestje

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. augusztus 26. vasárnap, 20:00

Az immár tizenharmadik alkalommal megrendezett New Orleans Swingfesztivál koncertjei a jazzhőskor egy-egy kiemelkedő alakja előtt tisztelegnek. A záróest felidézi George Gershwin megkerülhetetlen alakját és munkásságát, amely hidat képez a klasszikus és jazz-zene között. Bár a stílusok iránt érdeklődők többsége úgy gondolhatja, hogy kiválóan ismeri a Rhapsody in Blue és az Egy amerikai Párizsban szerzőjét, valójában kevesen tudják, honnan indult, miből táplálkozott művészete. Talán az sem közismert, hogy bár Amerikában született, orosz zsidó származású volt, és gyermekkorában nem a zenének, hanem a sportnak élt. Miután azonban bátyja részére a szülei vásároltak egy pianínót, George Gershwin egész nap a hangszer előtt ült és improvizált.
Tanulmányaiban fontos szerepet játszott egy magyar zeneszerző, Kilényi Ede, akitől Gershwin 1915-től tanult kottaírást, zeneelméletet és hangszerelést, s aki megismertette vele Chopin, Liszt és Debussy műveit. Fiatalon egy New York-i zeneműboltban dolgozott pluggerként, vagyis az éppen aktuális slágert eljátszotta, esetleg el is énekelte a vásárlók számára - így ismerte meg a slágergyártás csínját-bínját és a kor teljes könnyűzenei repertoárját.
A Szalóky Béla által összeállított és két kiváló külföldi vendéggel, Frank Roberscheutennel és Rossano Sportiellóval kiegészülő kvintett műsora megvilágítja majd, milyen fontos szerepet játszott a klasszikus jazz és a swing kialakulásában a 20. század egyik nagy hatású zeneszerzője.

Ajánlatunk


Janikovszky – lánykori nevén Kucses – Éva tizenkét és tizennyolc éves kora között, 1938-tól 1944-ig vezette a naplóját. Negyedik naplófüzetének borítóján ceruzával írva ez áll: „Kizárólag az utókor számára.”

Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

Boris Eifman / ifj. Johann Strauss A PYGMALION-HATÁS Balett két felvonásban

Ajánló


A februári koncert után májusban Brahms újabb két magyar tánca, egy kihívást jelentő versenyműve és mélységeket megjáró szimfóniája kerül a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!