Jegyvásárlás


Program


Évadnyitó: Bartók/Liszt/Suk/Bartók ( Christian Tetzlaff & Concerto Budapest )

Évadnyitó: Bartók/Liszt/Suk/Bartók ( Christian Tetzlaff & Concerto Budapest )

A Concerto Budapest szeptemberi évadnyitóin hagyományosan kitüntetett szerep jut Bartók Béla zenéjének, és ez idén sem lesz másként. „Levelezésünkben [...] két-három témát is megjelölt, amelyek rám vonatkoznak. A két tétel két arckép, az első a fiatal lány, akit szeretett; a második a hegedűművész, akit csodált.  több

Aktuális előadások



Bartók: I. hegedűverseny, BB 48a
Liszt: Két epizód Lenau Faustjából 1. Az éji menet, 2. Mefisztó-keringő
-szünet-
Suk: g-moll fantázia hegedűre és zenekarra, op. 24
Bartók: A csodálatos mandarin, BB 82 – szvit

Christian Tetzlaff hegedű
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András

A Concerto Budapest szeptemberi évadnyitóin hagyományosan kitüntetett szerep jut Bartók Béla zenéjének, és ez idén sem lesz másként. „Levelezésünkben [...] két-három témát is megjelölt, amelyek rám vonatkoznak. A két tétel két arckép, az első a fiatal lány, akit szeretett; a második a hegedűművész, akit csodált.” Évtizedekkel később így tekintett vissza az 1907–8-ban keletkezett hegedűversenyre a mű címzettje, Bartók viszonzatlan szerelmének tárgya: Geyer Stefi. A Geyer számára komponált magánszólamot, ahogyan a Dvořák-vő Josef Suk ugyancsak múlt századeleji fantáziájának szólóját is a nagyszerű német virtuóz, a 2001 óta Budapesten már számos alkalommal köszöntött és ünnepelt Christian Tetzlaff játssza majd. Nagy szerep jut az ördögi hegedűs alakjának is a szünet előtt megszólaló Liszt-kompozícióban, a Két epizód Lenau Faustjából című műben is: ugyanis a darab második része – amelynek címe magyarul Mefisztó-keringőként terjedt el – a démoni kísértőt mutatja be, amint épp egy falusi csapszékben húzza. E variációs fokozásra épülő, boszorkányos tétel előtt ezúttal a jóval ritkábban előadott első epizód, Az éji menet is elhangzik majd. Táncról és kísértésről a koncertet záró Bartók-mű, A csodálatos mandarin kapcsán is indokolt lehet szólni, ahogy a mű 1926-os kölni bemutatójának emlékezetes zenetörténeti botrányáról is, amely rövid úton betiltást vont maga után.