Jegyvásárlás


Program


David Greilsammer zongoraestje

David Greilsammer zongoraestje

A legtöbb szólóestre elég egy hangszer. Az eredeti műsorösszeállításaival rendre feltűnést keltő izraeli zongoristának kettőre lesz szüksége, ráadásul az egyiket nemcsak behangolni kell, hanem preparálni is, a tapasztalatok alapján mintegy három órán át.
 több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. március 2. péntek, 19:00


D. Scarlatti:
    d-moll szonáta, K. 213
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 14. szonáta
D. Scarlatti:
    d-moll szonáta, K. 141
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 13. szonáta
D. Scarlatti:
    E-dúr szonáta, K. 531
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 11. szonáta
D. Scarlatti:
    h-moll szonáta, K. 27
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 1. szonáta
D. Scarlatti:
    h-moll szonáta, K. 87
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 12. szonáta
D. Scarlatti:
    a-moll szonáta, K. 175
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 16. szonáta
D. Scarlatti:
    E-dúr szonáta, K. 380
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 5. szonáta
D. Scarlatti:
    D-dúr szonáta, K. 492

David Greilsammer (zongora)

A legtöbb szólóestre elég egy hangszer. Az eredeti műsorösszeállításaival rendre feltűnést keltő izraeli zongoristának kettőre lesz szüksége, ráadásul az egyiket nemcsak behangolni kell, hanem preparálni is, a tapasztalatok alapján mintegy három órán át. John Cage sorozatának darabjai olyan zongorát igényelnek ugyanis, amelyhez a szerző minuciózusan rögzítette, melyik húrok közé mekkora csavart, gumit vagy más tárgyat kell tenni, és pontosan hova kell azokat helyezni. Az itáliai barokk és az 1940-es évek New York-i avantgárdjának egymás mellé állítása valójában zseniális ötlet, annyira, hogy már-már azt kérdezzük: hogyhogy ez eddig senkinek nem jutott eszébe? Mindkét szerző nagyjából azonos, kétrészes formát használ mondandójának keretéül, de ez a zenei tartalom természetesen más-más forrásokból táplálkozik. Domenico Scarlatti – aki, tegyük hozzá: a 18. század első felében legalább annyira merész újítónak számított, mint kétszáz évvel később élt kollégája – egy portugál hercegnőből lett spanyol királynénak írta – ahogy maga nevezte – „gyakorlatait”, Cage képzeletét pedig az indiai filozófia mozgatta meg. Különös találkozásnak lehetünk tehát részesei, egy rendkívüli művésszel és két lángelme remekműveivel.

Ajánlatunk


Szekeres Adrien és László Boldizsár szimfonikus dal-estje

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

Robert Icke: Oidipusz Fordította: Upor László

Ajánló


Kevesen remélték már, de 2024. június 1-jén sokak álma válik valóra. Egy nagykoncert erejéig összeáll egy korszak emblematikus együttese, a…

A Puskás musical a leghíresebb magyar ember és az Aranycsapat történetét dolgozza fel, és állít méltó emléket neki. A darab…

„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!