1. Vadak
A rács mögött levő csoport állandó mozgásban, törzsi rítust idéző harci táncban mutatja magát a nézőknek. A barbárszerű közösség belső kohéziójából létrejövő erő fenyegetően hat a rács túloldalán levőkre. A két oldal közötti különbség drámaian kirajzolódik, a tánc ösztönös vadsága és a civilizált nézői attitűd egyre feszültebb távolságba sodródik egymástól. Amikor az elválasztó rács kinyílik, végzetes áldozati tánc veszi kezdetét. De a kimenetele nem egyértelmű. Az emberben dúló harc az ösztönök világa és az intellektus között egy szimbolikus színpadi játékban mutatódik meg. A táncosok attraktív tánca és a zenekar ritmikus játéka izzó feszültséget teremt a mozdulatlan nézőben is, a zsigeri érzékelést előtérbe helyezve az intellektuális befogadás helyett.
ALKOTÓK:
Lány: Diletta Ranuzzi
Vadak: Letizia Melchiorre, Czár Gergely, Diletta Savini, Désireé Bazzani, Kiss Róbert, Nier Janka, Francesco Totaro, Vincze Lotár, Miriam Munno, Nyeste Adrienn, Füzesi Csongor, Giordana Marzocchi
Zene: Lázár Dániel: Együtt vagy egyedül – A mű a 2020-as Müpa Zeneműpályázat díjazottja.
Fény: Stadler Ferenc
Jelmez koncepció: Heim Boglárka
Jelmez kivitelezés: D’Ange
Koreográfus munkatársa: Czár Gergely
Koreográfus: Juronics Tamás
2. Bizet – Scsedrin: Carmen
– a „kiömlő vér dala” –
Carmennek lenni nem döntés, hanem sors kérdése. Mert, ha egy szépséges cigánylány démonikus csáberővel születik, és szeretne kitörni addigi életéből; a könnyen indulatba jövő munkásnők, rájuk prédaként leső durva katonák és nagyhangú torreádorok közül, mit tehetne mást, mint engedni ezt a csáberőt működésbe lépni. És Carmen ösztönösen mesterien működteti: incselkedik, dacol, visszavág. Kapható, ám teljességgel megkaphatatlan. Minden férfit rabul ejtő nőiségével, zabolázhatatlan érzékiségével sikerrel harcol a férfiak fölényével szemben, mindaddig, míg egyszer a szívét is át nem engedi. A kisiklás pillanatnyi, ám ez a szerelem lesz a végzete mégis. Hiába menekülne, hiába taszítja el az érte mindent feladó, a szerelmes Micaela-t is elhagyó férfit, annak is egyetlen lapja maradt már. Carmen és Don José a vonzalom-taszítás kettős játékában mindvégig egymás ellenfelei, és megsemmisülésük is egymás által történik.
ALKOTÓK:
Táncolják:
Carmen: Letizia Melchiorre
Don José: Francesco Totaro / Vincze Lotár
Micaela: Diletta Ranuzzi / Bocsi Petra
Torreádor: Kiss Róbert
Végzet: Czár Gergely
Lányok: Diletta Savini, Miriam Munno, Nyeste Adrienn, Giordana Marzocchi, Nier Janka, Desirée Bazzani, Diletta Ranuzzi/Bocsi Petra
Rendőrök: Kiss Róbert, Vincze Lotár, Francesco Totaro
Zene: Georges Bizet, Rogyion Konsztantyinovics Scsedrin
Fény: Szabó Dániel
Jelmez: Bianca Imelda Jeremias
Díszletkoncepció: Juronics Tamás és Czár Gergely
Díszlet kivitelezés: Scabello
Koreográfus: Juronics Tamás és Czár Gergely
Balett-igazgató: Pataki András
Művészeti vezető: Juronics Tamás
A táncelőadás 22 + 48 perc egy szünettel.
Partnerek: Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata, Szegedi Nemzeti Színház, Kulturális és Innovációs Minisztérium, Nemzeti Kulturális Alap, Kortárs Balettért Alapítvány, Novotel Hotel – Szeged, CE Glass Industries, Busz Travel – Császár József, Hétkávézó, Pick Szeged Kézilabda, Palánta Salátabár, Szegedi Közlekedési Társaság, Skechers Central Eastern Europe, Porsche Szeged, Porsche M5
Médiapartnerek: Rádió88, Marie Claire, Kultúra.hu, Délmagyarország